S&P 500 #INVESTMENTSCHOOLARTICLES

AUTOR: CRISTINA ANDREEA MELENTE

Ce este S&P 500?

S&P 500 este un indice bursier care conține 500 de companii publice mari, majoritatea americane. Indicele este realizat de compania Standard & Poor’s.
Indicele Standard & Poor’s 500 este un indice de 505 de acțiuni emise de 500 de companii mari, cu o capitalizare de piață de cel puțin 6,1 miliarde de dolari. Acesta este considerat unul dintre principalii indicatori al capitalului companiilor din Statele Unite ale Americii și o reflectare a performanței acestora.

S & P 500, totdată, este un indice ponderat pe piață și unul dintre valorile de referință comune pentru piața de valori din SUA; ceilalți indici S & P includ unul pentru companiile cu capital mic, cu capitalizări de piață cuprinse între 450 și 2,1 miliarde de dolari, iar alți indici pentru companiile cu capital mediu, cu capitalizări de piață între 1,6 miliarde și 6,8 miliarde de dolari. Produsele de investiții bazate pe S & P 500 includ fonduri index și fonduri tranzacționate la bursă.

Criterii și Companii

S & P 500 este considerat ca fiind cel mai precis indice al performanței acțiunilor marilor companii americane . În timp ce Standard&Poor 500 Index se concentrează pe segmentul de piață cu capacitate mare, este considerat reprezentativ pentru întreaga piață deoarece include o parte semnificativă din valoarea totală a pieței.

Titlurile de valoare trebuie listate public fie pe NYSE, fie pe NASDAQ.

Cele cinci companii cu cele mai mari ponderi din S&P 500 sunt Apple Inc. (AAPL), Alphabet (GOOG), Microsoft Corp (MSFT), Amazon.com Inc. (AMZN) și Facebook Inc. (FB).

Importanța

S&P 500 a devenit un indice preferat pentru acțiunile din S.U.A., supraclasând Dow Jones Industrial Average (DJIA). Indicele este perceput ca fiind mai reprezentativ pentru piață, deoarece este alcătuit din mai multe companii decât cele ale DJIA30. Există, de asemenea, o diferență majoră în modul în care companiile sunt reprezentate în ambii indici. Modelul S&P 500 utilizează o metodologie de cap de piață, care acordă o ponderare mai mare companiilor mai mari, în timp ce DJIA utilizează o metodologie de ponderare a prețurilor care oferă o pondere mai mare stocurilor mai scumpe. De asemenea, clasamentul de pe piață este considerat mai reprezentativ pentru structura reală a pieței.

Sursa: www.investopedia.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *