Media mobila #InvestmentSchoolArticles

​Media mobila (moving average) reprezinta unul dintre cei mai cunoscuti si utilizati indicatori in analiza tehnica. Aceasta capteaza eficient trendul unei piete financiare, eliminand fluctuatiile de pret neobisnuite. Media mobila este un indicator de trend, fiind bazat pe preturi si cotatii din trecut.

​Exista doua tipuri de medie mobila utilizate cel mai des si cunoscute in analiza tehnica:
1.Media mobila simpla
2.Media mobila exponentiala

​Media mobila simpla reprezinta o medie obisnuita a preturilor de inchidere ce corespund unor perioade de timp. In schimb, media mobila exponentiala pune accentul pe dinamica recenta a pretului. Astfel, cu cat perioada acestei medii este mai scurta, cu atat perioada accentuata este mai recenta.

​In timp ce media mobila exponentiala transmite mai multe semnale, media mobila simpla reactioneaza mai lent la fluctuatiile pietei.In general, numarul de perioade analizate prin intermediul mediei mobile variaza in functie de volatilitatea pietei astfel: cu cat volatilitatea este mai mare, cu atat ar fi oportun sa creasca si perioada analizata. Speculatorii se vor axa de obicei pe perioade mai scurte de timp (2-3 saptamani), preferand mediile simple, in timp ce investitorii pe termen lung prefera mediile mobile exponentiale, si fiind atenti la o perioada mai lunga de timp (3-4 luni).

​Tipul de medie mobila ales de catre analisti sau investitori depinde in proportie mare de preferintele acestora, cat si de modul in care actioneaza de obicei ca si participant al pietei.
​Indiferent de tipul de medie mobila ales, aplicativitatea lor se transpune in identificarea unui trend, cat si a unor niveluri dinamice de suport si rezistenta. De asemenea, media mobila reprezinta baza formarii unor noi serii de indicatori utilizati in analiza tehnica, precum Moving Average Convergence Divergence (MACD).

Surse:
www.investopedia.com
www.tradeville.eu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *