MARKET MAKER #INVESTMENTSCHOOLARTICLES

AUTOR: GURIN ELENAul
Un ‘’Market Maker” (formator de piață) joaca un rol important in cadrul pietelor financiare, actionand ca furnizor de lichiditate pe instrumentele pe care este inregistrat, contribuind la cresterea lichiditatii si asigurand adancime pietei.
Un market maker este de cele mai multe ori un SSIF dar poate fi si o banca de investitii, care își asumă riscul de a deține o parte din acțiunile unei companii, pentru a facilita tranzacționarea acestora. Fiecare “market maker” concurează pentru fluxul comenzilor clienților prin afișarea cotațiilor de cumpărare și de vânzare pentru un anumit număr de acțiuni. Odată ce un cumparator dorește să încheie o tranzacție, market makerul vinde imediat din propriul său inventar sau poate solicita un ordin de compensare din piață.

NASDAQ poate fi un exemplu concludent al cadrului pentru operațiuni de acest tip, având în componență un număr mare de companii membre care acționează ca Market Makeri Nasdaq , menținând funcționarea eficientă a piețelor financiare. Indicele NASDAQ-100 reflectă performanța celor mai mari 100 de companii listate la bursa NASDAQ, care provin dintr-o varietate de industrii,exceptând sectorul financiar.

Market Makerii facilitează tranzacțiile financiare prin deținerea unui număr mare de titluri de valoare și prin îndeplinirea unei cantități mari de comenzi din piață.. Aceste comenzi sunt achiziții și vânzări și sunt realizate în termen de câteva secunde.
În esență, un Market Maker este întotdeauna în opoziție față de atitudinea celorlalți investitori din piață. În cazul în care investitorii doresc să vândă titluri de valoare, market makerii continuă să achiziționeze aceste titluri până când toți vânzătorii vor fi acoperiți. În schimb, în timp ce investitorii cumpără un titlu de valoare, market-makerii vor continua să vândă acest titlu până când toate comenzile sunt facilitate. Prin urmare, un market maker răspunde cererii și ofertei de pe piețele financiare, și menține valorile schimbului de la vânzători la cumpărători și viceversa.

Sursa: www.investopedia.com

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *